NINCS ISTEN, avagy, ami Neki is lehetetlen.

2012/11/03. - írta: Emilke mesél

Egy ideje, talán 3 napja-nem működik.

Egy ideje, talán 3 napja-nem működik.

Már nemzetközi szinten is észrevették, hogy a Nolblog számlálója nem működik. Tettem volt említést a Szerkik felé. A megszokott, részletes és kimerítő választ olvasva, felfohászkodtam: Istenem! Csak a csönd felelt, majd megszólalt egy reszkető hang: Talán dolgoznak rajta!

Aztán sajnálkozó rettenettel folytatta: Ez lehetetlen, én sem tudok választ kapni.

Na, ez az Isten létének cáfolata. Számára is lehetetlen a Szerkiktől választ kapni. Tehát nem mindenható, nincs is.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shakespeare.blog.hu/api/trackback/id/tr728316172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RonaGyuri-mv 2012.11.03. 10:09:13

Emilke! Csak a címhez, ahogy szoktam a rend kedvéért! Mint megrögzött cartes-ista vallom, hogy ez nem egy releváns kérdés. Decartes alapvető tényként rögzítette a létezést, de ezt egyetlen bizonyításában sem használta fel!!! =)) Ennek alapján vallom, hogy létezik vagy sem az mindenkinek a belső magánügye! De abban egészen biztos vagyok, hogy az az Isten, melyett az intézmények varnak a nyakunkba nem létezhet!!! =))

69910 2012.11.03. 11:15:04

Shakespeare--és Ronagyuri, nektek már semmi sem valódi? Horthy sem valódi háborús bűnös, a kommunizmus sem volt valódi, a szocializmus sem, no meg legújabban a demokrácia sem volt a valódi húsz évig, most meg már az Isten sem valódi? Akkor mi az isten a valódi? Százados.

193225 2012.11.03. 11:19:48

2-re. A Szerki! Meg a nem működő számláló. :))

13118 2012.11.03. 11:35:45

hm. naponta gyerekek ezrei halnak éhen, naponta ezreket ölnek le helyi háborúkban, nálunk félkilométeres sorok állnak ingyen levesért, a kaposvári erdőben agyonverve találták meg a 11 éves kisfiút .... csapataink harcban állnak, az euval és az IMF-el szemben, nektek meg a számláló hiányzik. :))

193225 2012.11.03. 11:45:49

"a kaposvári erdőben agyonverve találták meg a 11 éves kisfiút ..." * Remélem helyszíni szemlére a tetteseket kivezetik a kaposvári emberek sorfala között. Szóljatok nekem is egy nappal előtte és egy helyet kérek a sorban.

13118 2012.11.03. 11:49:22

"Állítólag most a holttest megtalálásának helyszínén halottszemle zajlik, és a fiú testén sérülés nyomokat találtak, amit egy ásó okozhatott." állítólag 14 órakor lesz sajttáj.

193225 2012.11.03. 12:28:16

Meglesz az az ásó! Az ások pedig beszédesek! És a "nemlétező" Istenhez könyöröghetnek az elkövetők irgalomért. Mutassátok meg nekik, hogy meghalni könnyű, CSAK A HALÁLHOZ VEZETŐ ÚT NEHÉZ ÉS HOSSZÚ !

ejmiakő 2012.11.03. 12:33:30

2. szazados90 2012. 11. 03. 11:15 lehet, hogy te magad sem létezel, ugye. Bár a saját és a környezeted létében célszerü hinni. De szinte semmi másban! Különösen akkor nem, ha valamely állításokhoz egyértelmüen érdekek füzödnek. De azért látom, legalább a kételkedésig eljutottál. Ami dícséretes.

RonaGyuri-mv 2012.11.03. 13:15:55

Kedves Százados901, úgy tűnik engem biztosan félreértettél! Én csupán annyit bátorkodtam Emilkének mondani, hogy nem kell és nem érdemes Istent ebbe se belekeverni! Azt írod: nektek már semmi sem valódi? Én nem foglalkoztam a valódisággal, de ha már így rákérdeztél, az én meglátásom szerint: Ad Horthy sem valódi háborús bűnös = rengeteg a háborúhoz köthető bűne is volt (sok-sok mással egyetemben), de nézetem szerint ez nem meríti ki a klasszikus háborús bűnös jogi fogalmát. Ad a kommunizmus sem volt valódi = annyira nem, hogy nem is volt, csak egy fikció Ad a szocializmus sem = na az valódi volt megmutatta a lényegét, Ad legújabban a demokrácia sem volt a valódi húsz évig = legfeljebb több kevesebb sikerrel voltak rá vonatkozó próbálkozások. Az utóbbi időben az ilyetén próbálkozások lényegében meg is szűntek, sőt folyamatos az eddigi részeredmények illetve még a látszatuknak is a felszámolása! Hogy kihasználjam a témát egy engem napok óta foglalkoztató nem igazán a demokráciára utaló problémára hívom fel a figyelmedet (persze egyben a többiekét is). A modern kor demokrácia-felfogásaiban kiemelt szerep jut a sajtó szabadságának. Lehet-e egy olyan országban erről beszélni, ahol nem meri a média egyetlen reprezentánsa egymás mellé logikai sorban leírni a jólismert egyértelmű tényeket: a Puskás akadémia 3milliárdos támogatást kapott (néhány hete), a Videoton fél milliárdot kapott a Puskás akadémiától (két napja), a Videoton profi szerződést kötött a regnáló ME fiával (tavaly)!!! =))

12875 2012.11.03. 13:37:14

Emilke! Kicsit más, de találtam neked valót: http://www.youtube.com/watch?v=GKo2drd8xCM&feature=relmfu

193225 2012.11.03. 13:55:07

Visszatérve az alapproblémához, mi lehet a számlálóval? Jó, a bozon már megvan, de mivel fogjuk számlálni?

13118 2012.11.03. 13:58:01

a bozon átcseszte a számlálót ....

69910 2012.11.03. 15:52:18

8 ra Ejmiakő (apafia), Köszi a vállveregető dicséretedet, de nem kételkedem. Azon már túl vagyok, túl sok az élettapasztalatom ahhoz, hogy felismerjem a hamisat a lehetetlent és az ostobát. A létezés fogalmának dilemmáját meg meghagyom a szubjektív idealistáknak. S azon sem csodálkoznék, ha igazuk lenne. Érdekek pedig mindenhez fűződnek. Legfeljebb nem élünk vele, vagy nem ismerjük fel. Például, egy nincstelen bérből élő ember, aki mindenkinek ki van szolgáltatva, megfosztották jogaitól, ami megilleti, elvették a biztonságos élethez való jogát, nem tud jövőt adni gyermekeinek, s ennek ellenére azt szereti, azt választja urának, aki azt elvette tőle. S nem azért mert született hülye, hanem azért mert hülyét csináltak belőle. -- És hagyta. Az emberek, főleg a kicsik, a nincstelenek, gyakran cselekszenek érdekeik ellen.

69910 2012.11.03. 16:27:08

9-re Ronagyuri, Azzal egyetértek, hogy hívő ember nem szereti, ha Istent hibáztatják emberi cselekedetekért. Ezt tiszteletben kell tartani. De szerintem Shakespeare bloggertársunk, ezt nem komolyan mondta. S az én válaszom is úgy fogalmazódott, hogy nem istenkáromlás volt a blogger részéről, amire válaszoltam, -- szintén nem komolyan. Horthyt illetően eltér a véleményünk. Persze, ebben én érintett vagyok, tehát a szubjektivitásom fennállhat. Abban egyetértek, hogy a kommunizmus nem volt valódi. Szerintem a szocializmus sem. S nem csak azért, mert kemény diktatúra volt és a félelem, társadalmi közérzet volt, ha a hatalomról esett szó. A szocializmus, kommunizmus azért nem volt valódi, mert nem lehetett az. Maga Marx és Engels sem hittek benne igazán. Ugyanis szerintük a megvalósítás csak akkor lehet eredményes és tartós, ha világforradalom teremti meg a létrehozását. Lenin eszméi is a forradalomra alapozódtak. A nyílt terrorista erőszakra. Mert az evulíció lehetőségéhez nem volt türelmük, ahhoz rövid egy emberélet. Nekik pedig sürgős volt. De ami a legfontosabb dolog, az elméletben volt a hiba. Hiába mondták magukat materialistának, lényegében idealisták voltak. Hittek az emberi ideálban. S ez hiba volt. Lenin is hitt abban, hogy a kapitalizmusnak lejárt az ideje és halódó. Ez nagy tévedés volt. A kapitalizmus újra és újra reprodukálta önmagát és messze nem merítette ki tartalékait. S mivel a mesterséges társadalmi forma, a szocializmus, vagy kommunizmus nem váltotta be a reményt, hogy versenyben győzi le a kapitalizmust, következett a terror-kormányzás. S végül: Sajnos, észrevehetően radikalizálódik a társadalom. S lehet, hogy ismét az erőszakba torkollik a folyamat. Ettől óvjon meg az Isten- Üdv: Százados.

Ronagyuri-mv 2012.11.03. 17:45:31

14: Hol volt kommunizmus??? Hogy a szocializmus ne lett volna valódi? Nagyon is valódi volt! Igaz itthon az 56-os megtorlások után egy light-os változat volt, de időben megbukott mielőtt még az Orbán és a hozzá hasonlók jutottak volna hatalomra! El tudod képzelni, hogy mi lett volna itt Orbán a kádári "lehetőségekkel"??? Ulbricht és csaucseszkú is csettintene rá!

RonaGyuri-mv 2012.11.03. 17:49:13

15+: Abban viszont egyetértek, hogy már az elmélet is hibás volt!!! =)) Ahogy mondani szoktam: A szocializmus volt az egyik legembertelenebb kisérlet, mert nem számolt azzal, hogy emberek fogják végrehajtani!!! =))

193225 2012.11.03. 18:34:46

"Közel egymillió látogató a budapesti temetőkben Mintegy 950 ezren látogattak ki szerda óta a budapesti temetőkbe, hogy megemlékezzenek elhunyt hozzátartozóikról, szeretteikről - közölte a Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. szolgáltatási igazgatója." * Szóval kivitték a számlálókat a temetőkbe! Na, akkor az ünnep után újra fog működni.

16940 2012.11.03. 22:24:51

Bocsásson meg, Shakespeare, az Urat idekeverni, éretlen, másként fogalmazva: gyermeki hit. Legalábbis teológiai közelítésben. Szerintem Ön is tudja. Az analógiát poénnak szánta.

16940 2012.11.03. 22:34:21

"...mivel a mesterséges társadalmi forma, a szocializmus, vagy kommunizmus nem váltotta be a reményt, hogy versenyben győzi le a kapitalizmust, következett a terror-kormányzás." (14.) A valóságban kissé más a sorrend.:1/ "terror-kormányzás"; azt hiszik, hogy legyőzik a kapitalizmust (háborúban és versenyben egyaránt gondolkodnak), 2/ paternalista szakasz; hiszik, hogy legyőzik versenyven a kapitalizmust, 3/ az államszocializmus felbomlása; belátják, hogy versenyben se lehetnek a kapitalizmussal.

283390 2012.11.04. 00:04:13

Gyuri 1,: Persze hogy nem létezhet, csak a szerkik eljátsszák, hogy azok... Csak kis apró pici "mindenhatásokra" vannak kalibrálva, és ez nekik olybá tűnik mintha....... Van akit ez elégedettséggel tölt el....:-)))

193225 2012.11.04. 09:07:14

Na jó, látom felháborodtatok az ecetes lében. Van Isten, csak a hatásköre nem terjed a Szerkik magasságába.Így igaz, ugye Kokó? :)) Egy kis humorért álljatok be még egyszer a sorba.

283390 2012.11.04. 09:15:27

Emilke, lehet azért állították le a számlálót, mert nem volt szinkronban, a kiemeltek érdektelenségével...:-)))

193225 2012.11.04. 09:19:48

18-ra. Bocsánat, de a hit mindig gyermeki, vagy baráti.(Néha olyan férfias, mikor egy nőnek hiszünk.) :)) Azért "Barátommal" csak legyintünk a szerkikre. A mi mindenhatóságunk ilyen apróságokra nem terjed. Legfeljebb elmormolunk egy abraka dabrát és helyre fog állni a rend.Aztán görcs esik a kezükbe.

193225 2012.11.04. 09:20:40

okok. pölő! :))))

283390 2012.11.04. 09:23:50

Hazudnék ha azt mondanám, hogy nincsenek köztük arra érdemesek, de ez a permanens jelenléte az érdektelenségnek, komolytalanná teszi a válogatási szisztémát... Ez egy olyan "urambátyámos" szisztéma, erős "kollegialitási" beütéssel............:-)) Már említettem, nagyon régóta az "összesblogok" felől közelítem meg a Nolblogot, kihagyva ezt a "gusztusos" tálalást...:-)))

16940 2012.11.04. 15:39:19

23. Most nagyot tetszik tévedni. Ismeretes ugyanis az érett hit fogalma. Ne keverjük ezzel össze, hogy hit mint olyan, keletkezésében a gyermek személyiségéhez kapcsolódik. Továbbá a hit szélesebb kategória az istenhitnél. Ugyanakkor istenhitnél szintén megkülönböztetjük az érett és éretlen megjelenést.

16940 2012.11.04. 15:44:07

16. A kapitalizmust legalább annyira "létrehozták", mint a szocializmust. És úgyszintén - legalább annyira - embertelen. Félezer éves története során még több áldozattal. Történelemtanárként kényszerültem jelezni.

193225 2012.11.04. 16:35:25

26-ra. Igaz, elnézést, hogy a hitet az Istenhitre vetítettem. Miután tudásom oly csekély, csak gyermeki módon merem megközelíteni a kérdést és így jutok el oda, hogy az Isten, ha van csak a legigazabb barátom lehet. Együtt vagyunk jók és együtt rosszalkodunk. :)) Ez olyan személyes.

16940 2012.11.04. 18:00:56

28. Akkor most az ex cathedra helyett a "tudásom gyermeki"...?
süti beállítások módosítása