A rendőravatás....

2011/03/07. - írta: Emilke mesél

A Hősök terén Orbán beszédet mondott a rendőrök avatásán.

Ennek emlékére egy kis versike.

A Hősök terén Orbán beszédet mondott a rendőrök avatásán.

Ennek emlékére egy kis versike.

Várnai Zseni: Katona fiamnak




Katona fiamnak /Várnai Zseni/

 

 

Én magzatom, szép katona fiam,

Szíve vérével ír neked anyád,

Mióta a császár kenyerét eszed,

Vörösbe fordult itthon a világ!

Most készülünk a döntő, nagy csatára,

S ti lesztek ellenünk majd a sereg,

Ha ráuszítnak önnön véreidre,

Ne lőj fiam, mert én is ott leszek!

 

Az anyaföldnek most zsendül a méhe,

Már lesi az ásós, kapás hadat,

Hogy szűz ölébe termő magot hintsen,

Várja az erőt, mely életet ad,

Most megmérjük irdatlan, nagy erőnket,

S nem ringatnak majd kalászt a szelek,

A termő föld lesz a mi lázadásunk:

Ne lőj fiam, mert én is ott leszek!

 

Fiam, ez öreg, reszkető sorokban

Én sírok, ki méhemben hordtalak,

Ki eggyé tettem éjet, napot, órát,

Hogy etesselek, hogy dajkáljalak,

Hús a húsomból, vér a véremből,

Hogy emelhetnél te akkor kezet,

Ha én zokogom, sikoltom feléd:

Ne lőj fiam, mert én is ott leszek!

 

A Krisztusunk vagy, a mi Messiásunk,

A reménységünk, mindenünk: az élet!

Te döntöd el most a mi nagy sorunk,

A Te felzúdult, bús rabszolgavéred.

Borítson el a forradalmi mámor,

Ha hömpölyög a lázadó sereg,

Mint fölkorbácsolt, zúgó tengerár,

Ne lőj fiam, mert én is ott leszek!

 

Most még csak háborog az óceán,

S a kevély hajót már tépi, dobálja,

Mi lesz, ha ős medréből kitör,

Ha úrrá lesz a tenger akarása,

Mi lesz, ha minden katonafiú

Szülőanyjától kap egy levelet,

Mely lázít, gyújt, vérbe borít:

Ne lőj fiam, mert én is ott leszek!

 

 

 

Tudom fiam, megígérték, hogy meg leszel becsülve.

Tudom fiam, megígérték, hogy meg leszel fizetve.

Én nem ígérek semmit. Én felneveltelek, enni adtam neked, ruháztalak.

Én nem ígértem, én adtam, ha te nem is akartad.

Én rád bízom fiam.

Ide lőj fiam, ide a szívemre, hogy ne kelljen majd eltartani nyugger és

panelproli szülédet. Ide fiam!

...............Vagy mégse?




7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shakespeare.blog.hu/api/trackback/id/tr58315266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

179584 2011.03.07. 15:14:02

Jééézus Mária, de jó volt ez az idézett vers! Az már kevésbé jó, hogy aktuális is.

193225 2011.03.07. 15:22:26

Az Élet, ismétli önmagát. Az Élet -élni akar! Szabad asszociációk eredménye, akinek van mire asszociálni. Nekünk van, mert mi tanultunk.

34417 2011.03.07. 15:39:27

az utolsó bekezdés...huh várnai verse pedig...nos, a sereg szerződött katonákból áll, úgyhogy a rezsim csak a rendőreiben bízhat. hát, ígér nekik sok mindent...az nem kerül semmibe.

14412 2011.03.07. 18:12:02

A vasárnapi avatási koszorúról készített mai fotóm (helyszin: Hősök tere): http://twitpic.com/476nxs

138137 2011.03.07. 18:58:37

3. harunalrasid 2011. 03. 07. 15:39 A rezsim a rendőreiben bízhat legkevésbé. A rendőr a NÉP-re esküszik és nem az államra vagy a hatalomra.......

CsipkeRózsa 2016.05.10. 19:04:46

Régen hallottam, olvastam ezt a verset. Akkor is tetszett.
süti beállítások módosítása