KURSZKNÁL LEGÖRDÜL A FÜGGÖNY.

2012/04/23. - írta: Emilke mesél

.. A csata lefolyása többé-kevésbé ismert.

.. A csata lefolyása többé-kevésbé ismert.

Ma már elporladtak a testek, akik annak idején átélték az elmondhatatlant, azok emlékezete is ködbe borul.

..Az életben maradt házastársak vágyai elsorvadtak, a szülők álmai szertefoszlottak a fiúk halálával és a kevésszámú gyermekek emlékei is elfakultak a soha vissza nem tért apáról. Az élet heggel vonta be a sebeket és csak születésnapokon, évfordulókon, ünnepeken viszkettek a sebhelyek. A föld árkai betemetődtek, csak némely árok helyén nőnek különösen szépen égő vörös virágok, dúsabbak a kalászok és sóhajt a szél a ringó fű felett.....................

.. Történelmi tény, hogy Kurszk után a német hadsereg a keleti fronton defenzívába szorult és a hírekben egyre gyakoribbá vált az ellenségtől való rugalmas elszakadás magyarázata,mígnem az orosz csapatok elérték az országhatárt és a haza felszabadult.

***

../L. Bezimenszkij: A harmadik Birodalom megoldott talányai./

.Évek teltek el, hogya Generalplan Ost előkerült. Halder vezérkari főnök naplói a 60-as évek elején kerültek nyilvánosságra. A Deutsche Bank szerepéről a hitleri időkben írt könyv szerzőjét, Eberhard Chrichont beperelték. Annak a Hermann Abs bankárnak védelmében, aki a háború után is a Deutsche Bank vezetője maradt.

.. „Mindent birtokba kell venni, amire szükségünk van, ami nálunk nincs. Célunk az, hogy meghódítsunk minden olyan területet, amelynek a Reich szempontjából különleges gazdasági jelentősége van.”-/Hitler, Fritz Todtnanak 1941 junius 20-án./

..Felmerülnek kérdések.

.. Milyennek kellett volna (?) lennie a viágnak a háború után? (Milyen lett?)

.. Világuralomra tört-e a harmadik birodalom ?

..Hitler a céljait maga találta ki, vagy folytatta a német imperializmus törekvéseit?

***

..Ez azonban még messze van. Még kavarog a füst, terjeng az édeskés, nehéz bűz Kurszk mezői felett, a vér és könnyek folynak egybe, sós-vörösre keveredve a patakok vizével.

A II. Vh. Ezeken a mezőkön eldőlt. Ami ezután történt, már a végjáték görcsös rángatódzása volt. A háború után születő nyomor nehéz terhessége.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shakespeare.blog.hu/api/trackback/id/tr878315848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2012.04.23. 19:10:59

defenzívába szorult ... nem offenzívába.

193225 2012.04.23. 19:17:15

pardon, pardon,... :))

13118 2012.04.23. 19:35:56

kétség kívül, hogy a hadműveleti győzelem a Vörös Hadseregé volt. ám ember és haditechnikai veszteségben is ők "győztek". a német felső-vezetés józanabbik része tisztában volt azzal, hogy Kurszk után a háborút elvesztették. ami meg ezután következett? nos, az meg a Teheráni konferencia 1943. november végén .... ahol eldőlt, hogy Magyarország a szovjetek hadműveleti körébe fog tartozni.

193225 2012.04.23. 20:05:38

Keresem a könyvem, Teherán Jalta Potsdam, de talán valahol a pincében lehet. Hogy mik vannak meg nekem, ki gondolná. Nem is töröm a fejem. Csak azt nehezen értem, már 43 nyár végén tudták, hogy a háború elveszett. Na igen, ami a hadi helyzetet illeti. =0 énnel később ott tartunk, hogy a győztes oroszok, hogy úgy mondjam, nem valami fényes helyzetben vannak. A németek pedig Európa vezető gazdasági hatalmának szerepében vannak. Így nézve, a IV. birodalom épül? Vagy csak a III. folytatódik?

13118 2012.04.23. 20:59:59

a németek dolgoznak. dolgoznak a mérnökeik, a munkásaik, építenek mágnesvasutat, hozzánk is telepítettek egy-két gyárat fejlett technológiával, a BKV meg vesz holland 8 éves buszokat. a magyar buszgyártás meg azt csinál, amit akar ... bármilyen hihetetlen, a dél-vietnamiak meg a kínaiak is ezt tették és teszik: dolgoznak. (nálunk nincs nagyberuházásra alkalmas magyar tőke, csak tévére, napilapra fussa ... )

193225 2012.04.23. 21:02:43

Egy off kérdés, hogyan tudom a videót kivenni és másikat betenni helyette?

251002 2012.04.23. 21:26:59

Szerintem vissza belépsz a blogodba és törlöd. Aztán másikat töltesz fel. (De ha hülyeséget mondtam, akkor elnézést!)

193225 2012.04.23. 21:32:01

Háhá, de hogyan törlöm? Belépek a bejegyzésre, de az már mentve van. Szöveget tudok változtatni, de a videot nem!

193225 2012.04.23. 21:51:02

Azt látom a videónál, hogy a Mezei Mária felvétel alá utólag vághatták a képeket. Maga a lejátszás akadozó. Más magyar felvétellel is hasonló a helyzet, bár Mezei Máriának van stúdiófelvétele is. Valami módon ki akarom cserélni a videót. Kurszkhoz a magyar katonaságnak semmi köze.

210292 2012.04.23. 22:17:27

..., kijelölöd, és a Delete gombal törlöd! :))

193225 2012.04.23. 22:37:20

Viszont kaptam egy könyvcímet, eddig ilyen ocsmánysággal nem találkoztam. Szinte hihetetlen.

193225 2012.04.23. 23:04:18

Látom, nagybeteg barátom figyelemmel kíséri posztomat és bejegyzéseket. Mivel nála nem lehet kommentelni, (talán jobb is) így csak itt írom, hogy jobb lenne, a gyógyszereket bevenni, egy kakaót inni, (az aktiválja a boldogsághormonokat) és csicsíjba menni.

186047 2012.04.24. 08:02:55

Kedves Shakespeare! Nem tudom mi a célod a poszttal, a korábbiak nekem valószínűleg kimaradtak, vagy legalábbis nem emlékszem rájuk, de ez most mindegy. Nem értem a poszt célját, a kérdések ugyanakkor érdekesek, lehetne róluk beszélni. Én nem tudom, hogy te antiszemita vagy e vagy sem, őszintén szólva nem hinném. Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznem, hogy ebben a posztban nem érzek történelmi relativizálást vagy egybemosást, sőt nem érzem, hogy a náci katonákat dicsőítenéd. Ha ez a célod, akkor az én támogatássommal nem találkozhatsz, ha azonban nem ez a célod (amit én inkább gondolok) akkor igen. Most reggel olvastam egy Puzsér-interjút. Nagyon érdekes volt, mert azt mondja, ennek az országnak a fele holokauszt sérül, a másik fele meg Trianon sérült. Amíg ez létezik, addig mindig lesznek érzékeny emberek, akik máshogy reagálnak egy posztra, mint amit a posztíró gondolna, és ebből bizony konfliktusok adódnak. Én ezt a posztot nem érzem problémásnak. Ugyanakkor az problémás, ha egy írásra nem lehet véleményt mondani, nem lehet kommentelni, azt továbbra is komolytalannak tartom, akármilyen indokra is hivatkozunk. Merthogy nálam lehet kommentelni, de senki sem nevezett elmebetegnek, és a felmenőimet sem támadta (ami természetesen nem elfogadható). Azt úgy látszik ki kell "érdemelni." A Puzsér-interjút itt olvashatjuk. http://fn.hir24.hu/nagyinterju/2012/04/23/puzser-magyarorszag-egy-sotet-kulturalis-gyarmat/

210292 2012.04.24. 08:45:11

" .... , ennek az országnak a fele holokauszt sérül, a másik fele meg Trianon sérült. Amíg ez létezik, addig mindig lesznek érzékeny emberek, akik máshogy reagálnak egy posztra, mint amit a posztíró gondolna, és ebből bizony konfliktusok adódnak .... " :))) ..., vagy valami ilyesmi, - de az nagyon!

193225 2012.04.24. 10:26:49

Historikus kedves, mi is lehet a célom? Semmi? Emlékezem. Közeleg az évforduló és amint számuk sokasodik, úgy fogy az időm. Eszembe jut, hogy, ha akkor ott az oroszok nem győznek, akkor milyen lett volna az életem? Egyetem? Ugyan. Na, miért is írtam? Ha fiatalok elolvassák, eszükbe juthatna, hogy talán hasonló ma a helyzet, ha az apja csak becsülettel dolgozik, vajon elég-e egy diplomára, munkára, az életre, Talán szeretném elmondani, hogy melyik, milyen életformát tartok többre. Én mint antiszemita? Kérjed meg lehártól, meg néhánytól, aki ismer. :))) Te kiolvasol valami ilyet az írásomból?

193225 2012.04.24. 10:51:14

"Beleolvastam" Puzsérba. Elég volt. Ugye ne akarja nekem megmondani, hogy nekem mi tetszik, vagy mi nem. Ahol ő mérték, ott tényleg sötét kulturális gyarmat van. Megengedem.

210292 2012.04.24. 12:31:46

Emilke! ..., az AZ ANTIRASSZisták, találták ki a Rasszizmust, s az ANTIFASISZTák találták ki a Fasizmust, azaz az antirasszisták és az antifasiszták IS rasszisták és fasiszták! A II. világháborúnak meg semmi köze a rasszizmushoz-fasizmushoz, s a FELSZABADÍTÁS IS csak a másikoldali FASIZMUS, azaz egy másik megnevezés szerint BOLSEVIZMUS(KOMMUNIZMUS)! Európának egyikre sem volt szüksége, de mindkettőt ránktukmálta Amerika! .... ŐK PÉNZELTÉK, azaz AZ AMERIKAI ZSIDÓSÁG! - EZ tőrténelmi tény! ...., azaz "Zsidó Belügy" .... :)))

204112 2012.04.24. 13:38:48

Nyifu! :(((((((((((((

193225 2012.04.24. 13:45:39

Nyírfa, Nyifu1 néha mond hülyeségeket. Talán ma kapta meg a rokkantbizottsági értesítőjét. :)))

263927 2012.04.24. 14:04:03

Talán annyit tennék hozzá, hogy a forduló pont Sztálingrád volt, vagy inkább a moszkvai csata. Mikor Sztálin megtudta, hogy Japán távol keleten nem támadja meg, az ott állomásozó hadosztályokat Moszkvánál vetette be. Guderian emlékirataiban úgy nyilatkozott, hogy a Szovjet védelemről egyszerűen lepattantak. Innen kezdve már csak anyagcsata volt, amiben a németeknek esélye sem volt!

193225 2012.04.24. 14:23:26

Moszkvánál megdőlt a villámháború és Moltke ijesztő víziója vetült a háborúra. Az "ifjú" Moltke, miszerint nem kétfrontos, hanem két egymást követő egyfrontos háborúról van szó, nem jött be. Így értelmezve, persze igazad van, hogy már Moszkvánál eldőlt. Szombathelyi Ferenc vezérkari főnök már 42-ben tudta. :)) Csak azt nem értem, miért ment bele mégis a háború mélységeibe?

263927 2012.04.24. 14:28:47

Emilke! Tudtommal mi 41-ben csatlakoztunk a német csapatokhoz. Horthy félt, ki ne hagyjanak bennünket a koncból. Persze a románok is azonnal léptek, csak őket nem nácizzák állandóan, mint a magyarokat!

193225 2012.04.24. 14:37:20

Persze, 41-ben csatlakoztunk. Szombathelyi 42-re már tudta, mielőtt a II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban felvonult. Tibor, ne vitázzunk olyanról, amit valószínű, hogy egyformán látunk. Az életnek is szigorú matematikája van. :))

263927 2012.04.24. 14:40:35

Eszembe nem jutott vitatkozni! Pusztán tettem pár megjegyzést. Moszkvánál már lehetett tudni a vereséget, de Sztálingrád és igazad van, Kurszk után már biztos volt! Azt hiszem tényleg egyetértünk! :-)

193225 2012.04.24. 14:52:52

Némileg továbbgondolkozva és a történelembe helyezve a III. Birodalom a céljainak többségét elérte. A német életszínvonal igen magas, az ipar és kereskedelem kedvező, sok ország gazdaságát fölözi le Németország és politikai súlya világszerte nagy. Össze lehet hasonlítani 1930-al? :)

263927 2012.04.24. 14:59:04

Tegyük hozzá, azért ide kellett a német precizitás és munkaszellem! Na meg az is, hogy ne gazemberek vezessék csődbe az országot, mint itthon!
süti beállítások módosítása